Recherche

Beyond buying

How successful retailers are creating remarkable experiences that deliver 

Retail is changing rapidly, triggered by new technologies and accelerated by changing expectations. Shoppers today have more choices than ever, and one way that retailers say they can keep them coming back is with a remarkable experience. But what makes for a good retail experience? And how important is it – really – to shopper

To answer these questions, we surveyed 2,000 shoppers about their recent shopping experiences at 20 top retailers in 10 retail sectors. We asked them how important the key dimensions of experience are to them and how each retailer performed against these expectations.

There are six universal criteria that satisfy customers’ most basic needs: the Six Dimensions of Retail Experience. Within each dimension are various elements that define a quality shopping experience. They include factors such as how knowledgeable store associates are, whether the retailer encourages the use of mobile devices while shopping and if shoppers receive rewards based on loyalty. These dimensions determine how engaged, empowered and fulfilled a shopper is.
 

Remplissez ce formulaire pour télécharger le rapport

Jones Lang LaSalle (JLL), ainsi que ses différentes filiales et entités, est une société internationale leader du conseil en immobilier d'entreprise. Nous prenons la responsabilité de protéger avec la plus grande rigueur les informations personnelles qui nous sont confiées.

En règle générale, les informations que nous recueillons sur vous nous permettent de traiter ou de répondre à votre demande.

Nous nous engageons à conserver les informations personnelles qui nous sont confiées, avec le niveau de sécurité approprié, et aussi longtemps que nous le jugerons nécessaire pour toute raison professionnelle ou légale. Nous supprimerons ensuite vos données de manière sûre et sécurisée.

Pour plus d'informations sur la manière dont JLL traite vos données personnelles, veuillez consulter notre déclaration de confidentialité.